زندگینامه شهید مهدی باکری + وصیت نامه و نحوه شهادت

شهید مهدی باکری از رزمندگان و فرماندهان شجاع و فداکار هفت سال دفاع مقدس ایران در برابر کشور های ابر قدرت جهان می باشد. که نه تنها در جنگ بلکه در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش بسزایی داشته است. در این بخش از زندگینامه افراد موفق قصد داریم زندگینامه شهید مهدی باکری را مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه با ما در سایت جادوی باور همراه باشید.

تولد و دوران کودکی شهید باکری

مهدی باکری در ۳۰ فروردین ۱۳۳۳ شمسی در شهر میاندوآب واقع در جنوب دریاچه ارومیه در خانواده ای مذهبی و مومن متولد شد.

وی در همان کودکی اش مادرش (که زنی مؤمن و با خدا بود) بود را از دست داد.

در ارومیه تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را به پایان رساند و در دوران دبیرستان (همراه با شهادت برادرش علی باکری) وارد جریانات سیاسی شد.

 

 

 

فعالیت های سیاسی و مذهبی

علی باکری برادر وی یکی از عضو های اصلی سازمان مجاهدین خلق ایران بود که توسط ساواک زندانی شد. سپس در دادگاه نظامی به جرم برهم زدن امنیت ملی به اعدام محکوم گردید.

مهدی با شنیدن خبر فوت برادرش بسیار متاثر و غمگین شده بود. او پس از فارغ التحصیلی اش از دبیرستان وارد دانشگاه تبریز شد و در رشته مهندسی مکانیک تحصیل خود را آغاز نمود.

وی از بدو ورودش به دانشگاه تبریز، به یکی از مبارزان دانشجو در مقابل ظلم، بی عدالتی رژیم فاسد وقت تبدیل شد.

شهید باکری در جریان فعالیت‌های سیاسی خود (طبق اسناد محرمانه به دست آمده) در سازمان امنیت آذربایجان شرقی (ساواک) تحت نظر بوده است.

پس از مدتی، حمید دیگر برادر علی برای برقراری ارتباط با دیگر مبارزان، به کشورهای خارجی فرستاده شد تا برای مبارزان داخل کشور سلاح بفرستند.

شهید مهدی باکری در دوران سربازی اش که در دوره ارسال اعلامیه های امام خمینی (ره) بود در مدتی که به عنوان افسر وظیفه در تهران فعالیت میکرد از پادگان فرار گریخت تا برنامه های سیاسی خود را در پیش بگیرد.

او در این دوران زندگی مخفیانه ای آغاز کرد و فعالیت های مختلفی برای انقلاب اسلامی انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *